Reserveren? bel: 0591–659292
Reserveren? bel: 0591–659292

Veelgestelde vragen


Hoe werkt een all-inclusive arrangement?

Bij Wereldrestaurant Puur weet je altijd waar je aan toe bent. Je betaalt namelijk een vaste prijs voor alle wereldgerechten en binnenlands gedistilleerde consumpties. Daarvan mag je zoveel proeven als je zelf wilt. Je betaalt namelijk niet voor wát je eet, maar voor de tijd die je bij ons bent! Om de tarieven en wachttijden aantrekkelijk te houden, maakt Wereldrestaurant Puur overigens vooraf één rekening per tafel op.

Zit binnenlands gedistileerd ook in het all-inclusive pakket?
Naast alle frisdrank, wijnen en bier zit ook Berenburg, Vieux, Jonge Jenever en Bessenjenever in het arrangement. 
Daarnaast hebben wij alcoholvrije en radler-bieren (Amstel 0.0, Amstel Radler 0.0 en Amstel Radler)

Hoe betaal ik buitenlands gedistilleerde consumpties?
Buitenlands gedistilleerde dranken zijn verkrijgbaar vanaf € 1,10 per glas. Je rekent alcoholische consumpties af met de Wereldrestaurant Puur Drankpas. Deze pas is een op- en afwaardeerkaart met onbeperkte geldigheid. Gedistilleerde consumpties worden geschonken aan de bar. 

Is reserveren verplicht?

Om teleurstelling te voorkomen is het aan te raden om vooraf te reserveren. Daarmee ben je verzekerd van een tafel, het is echter niet verplicht.

Kan ik ook een arrangement voor 1 uur reserveren?
Je kunt bij Wereldrestaurant Puur reserveren voor arrangementen vanaf 2 uur. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk. Uiteraard ben je vrij om korter te verblijven dan het gekozen arrangement.

Ons gezelschap wil een 3 uurs-arrangement. Nu vertrekt 1 persoon eerder en wil een 2 uurs-arrangement, is dit mogelijk?
Het is alleen mogelijk om één type arrangement per tafel te boeken. Een persoon kan wel eerder vertrekken of later aansluiten bij je groep als er vooraf is betaald voor het geselecteerde arrangement.

Ik eet niet zoveel, kan ik dan ook korter reserveren?
Ook als je niet heel veel eet, of alleen bij het gezelschap wilt zitten geldt: je rekent af voor de tijdsduur die je bij Wereldrestaurant Puur aanwezig bent (minimaal een 2-uurs arrangement).

Kunnen wij langer blijven dan het betaalde arrangement?
Bij beschikbaarheid is het mogelijk om langer te blijven. Ook hier geldt: je betaalt voor de tijdsduur die je bij Wereldrestaurant Puur aanwezig bent. Voor slechts € 3,- per half uur (of een gedeelte daarvan) kun je blijven natafelen.

Ik wil iets vieren met een groep van 30 man. Past dat bij jullie?

Wereldrestaurant Puur is uiterst geschikt voor groepen. Reserveer tijdig, dan kunnen wij een passende ruimte garanderen. Kom je voor een speciale gelegenheid en wil je specifieke wensen doornemen, neem dan gerust contact met ons op: 0591 – 65 92 92. We maken er graag een geslaagd culinair moment van!

Ik ben jarig, krijg ik dan korting?
Gefeliciteerd! Als je op je verjaardag bij ons komt eten dan krijg je op de dag zelf 50% korting op je eigen arrangement. Mocht jouw verjaardag op een actiedag vallen dan kun je op een andere dag gebruik maken van deze korting. Neem altijd je legitimatie of rijbewijs mee om aan te tonen dat je jarig bent.

Ik heb een maagverkleining gehad, krijg ik dan korting?
Wij begrijpen dat je met een maagverkleining niet zoveel kunt eten, maar wel gezellig mee uit eten wilt. Daarom hebben we een korting voor mensen die, op vertoon van een dokters-/medische verklaring, een maagverkleining hebben gehad. Je kunt dit vooraf bij de balie aangeven.

Hebben jullie ook glutenvrij eten?
Zowel bij onze voor-, hoofd- als nagerechten serveren wij glutenvrij eten. Zo hebben wij onder andere glutenvrije salades, glutenvrije sushi, glutenvrije wokgerechten, grill gerechten, warme hoofdgerechten alsmede nagerechten. Tijdens jouw diner kun je bij de desbetreffende kok hierover navraag doen.

Ik heb een allergie/dieet, kan ik terecht bij Wereldrestaurant Puur?
Geef bij de reservering of bij binnenkomst aan wat jouw wensen zijn (suiker-, koemelk- of glutenvrij, vegetarisch of een specifiek dieet). Onze gastheer en/of –vrouw laat graag zien welke gerechten passend zijn. Er is voldoende keus om een culinaire wereldreis te maken.

Hebben jullie ook suikervrij drinken?
Voor alle suikervrije gasten hebben wij Coca Cola Zero en suikervrije Sprite in ons assortiment. In overleg kun je natuurlijk ook je eigen suikervrije drankjes meenemen bij geval van diabetes.

Hoe kan ik bij Wereldrestaurant Puur betalen?
Je kunt bij Wereldrestaurant Puur met pin of contant betalen. Betaling via creditcard is niet mogelijk. Ook kun je de rekening (deels) voldoen met de Wereldrestaurant Puur Cadeaucheque.

Kunnen wij afzonderlijk afrekenen?
Wij maken één rekening op per tafel. Hierdoor is je wachttijd aan de receptie zo kort mogelijk. Bovendien kunnen wij de prijzen op deze manier zo aantrekkelijk mogelijk houden.

Kan ik op rekening dineren?
Bedrijven en instellingen die ingeschreven staan bij de KvK kunnen bij Wereldrestaurant Puur op rekening dineren. Hiervoor hanteren wij de volgende voorwaarden:
• Geldig legitimatiebewijs + bijbehorend visitekaartje
• Getekende kassabon
• Administratiekosten € 10,-

Kan ik bij jullie ook cadeaucheques inleveren?
Je kunt bij ons geen algemene cadeaucheques (bijv. VVV of dinercheque) inleveren. Wij hanteren alleen onze eigen Wereldrestaurant Puur Cadeaucheque. Deze is aan de balie verkrijgbaar vanaf € 10,- en niet in te wisselen tegen contanten.

Kan ik met mijn kinderen ook terecht?
Bij Wereldrestaurant Puur genieten kinderen van een ruime keuze aan (kinder-)gerechten aan het kinderbuffet. Het Grande Dessert Buffet is een waar feest voor kinderen. Zijn de kinderen klaar met eten, dan kunnen zij zich vermaken in Kidsworld.

Waar kan ik parkeren?
Wereldrestaurant Puur beschikt over ruime parkeermogelijkheden. Je kunt onder Wereldrestaurant Puur (betaald) parkeren in de parkeergarage*. Daarnaast kun je na 18:00 uur (m.u.v. koopavonden en feestdagen) schuin tegenover ons restaurant parkeren.

Is Wereldrestaurant Puur goed bereikbaar met het Openbaar Vervoer?
Vanaf het centraal station ben je binnen 5 à 10 minuten lopen bij Wereldrestaurant Puur. Bushalte Emmen Centrum bevindt zich op minder dan 100m van ons restaurant.



Staat jouw vraag er niet bij?
Stuu een mail naar: info@wereldrestaurantpuur.nl en je hoort op korte termijn van ons!