Reserveren? bel: 0591–659292
Reserveren? bel: 0591–659292

Veelgestelde vragen


Hoe werkt een all-inclusive arrangement?

Bij Wereldrestaurant Puur weet u altijd waar u aan toe bent. U betaalt namelijk een vaste prijs voor alle wereldgerechten en binnenlands gedistilleerde consumpties. En daarvan mag u zoveel proeven als u zelf wilt. U betaalt namelijk niet voor wát u eet, maar voor de tijd die u bij ons bent! Om de tarieven en wachttijden aantrekkelijk te houden, maakt Wereldrestaurant Puur overigens vooraf één rekening per tafel op.

Zit binnenlands gedistileerd ook in het All-inclusive pakket?
Naast alle frisdrank, wijnen en bier zit ook Berenburg, Vieux, Jonge jenever en Bessenjenever is het arrangement. 
Daarnaast hebben wij natuurlijk het arrangement met alcoholvrije en radler-bieren (Amstel 0.0, Amstel Radler 0.0 en Amstel Radler)

Hoe betaal ik buitenlands gedistilleerde consumpties?
Buitenlands gedistilleerde dranken zijn verkrijgbaar vanaf € 1,10 per glas. U rekent alcoholische consumpties af met de Wereldrestaurant Puur Drankpas. Deze pas is een op- en afwaardeerkaart met onbeperkte geldigheid. Voor gedistilleerde consumpties kunt u zich wenden tot de bar, daar schenken onze medewerkers graag uw drankje uit.

Is reserveren verplicht?

Om teleurstelling te voorkomen is het aan te raden om vooraf telefonisch te reserveren. Daarmee bent u verzekerd van een tafel, het is echter niet verplicht.

Kan ik ook online reserveren bij jullie?
Ja dat kan heel eenvoudig door op onze homepage in onze reserveringsmodule uw wensen aan te geven. Daarnaast kunt u uiteraard ook met ons bellen voor een reservering via 0591-659292

Kan ik ook een arrangement voor 1 uur reserveren?
U kiest bij Wereldrestaurant Puur reserveren voor arrangementen vanaf 2 uur. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk. Uiteraard bent u vrij om korter te verblijven dan het gekozen arrangement.

Ons gezelschap wil een 3 uurs-arrangement. Nu vertrekt 1 persoon eerder en wil een 2 uurs-arrangement, is dit mogelijk?
Het is alleen mogelijk om één type arrangement per tafel te boeken. Een persoon kan wel eerder vertrekken of later aansluiten bij uw groep als er vooraf is betaald voor het geselecteerde arrangement.

Ik eet niet zoveel, kan ik dan ook korter reserveren?
Ook als u niet heel veel eet, of alleen bij het gezelschap wilt zitten geldt: u rekent af voor de tijdsduur die u bij Wereldrestaurant Puur aanwezig bent (minimaal een 2-uurs arrangement).

Kunnen wij langer blijven dan het betaalde arrangement?
Bij beschikbaarheid is het mogelijk om langer te blijven. Ook hier geldt: u betaalt voor de tijdsduur die u bij Wereldrestaurant Puur aanwezig bent. Voor slechts € 3,- per half uur (of een gedeelte daarvan) kunt u blijven natafelen.

Ik wil iets vieren met een groep van 30 man. Past dat bij jullie?

Wereldrestaurant Puur is uiterst geschikt voor groepen. Reserveer tijdig, dan kunnen wij een passende ruimte voor u garanderen. Komt u voor een speciale gelegenheid en wilt u specifieke wensen doornemen, neemt u dan gerust contact met ons op: 0591 – 65 92 92. We maken er graag een geslaagd culinair moment van!

Ik ben jarig, krijg ik dan korting?
Gefeliciteerd! Als u op uw verjaardag bij ons komt eten dan krijgt u 50% korting. Mocht uw verjaardag op een actiedag vallen dan kunt u op een andere dag gebruik maken van deze korting. 

Ik heb een maagverkleining gehad, krijg ik dan korting?
Wij begrijpen dat u met een maagverkleining niet zoveel kunt eten, maar wel gezellig mee uit eten wilt. Daarom hebben we een korting voor mensen die, op vertoon van een dokters-/medische verklaring, een maagverkleining hebben gehad. U kunt dit vooraf bij de balie aangeven.

Hebben jullie ook glutenvrij eten?
Zowel bij onze voor, hoofd als nagerechten serveren wij een uitgebreid glutenvrij assortiment. Zo hebben wij onder andere glutenvrije salades, glutenvrije sushi, glutenvrije wokgerechten, grill gerechten, warme hoofdgerechten alsmede nagerechten. Tijdens uw diner kunt u bij de desbetreffende kok hierover navraag doen.

Ik heb een allergie/dieet, kan ik terecht bij Wereldrestaurant Puur?
Geeft u bij de reservering of bij binnenkomst aan wat uw wensen zijn (suiker-, koemelk of glutenvrij, vegetarisch of een specifiek dieet). Onze gastheer en/of –vrouw laat u graag zien welke gerechten passend zijn. Er is voldoende keus om een culinaire wereldreis te maken.

Hebben jullie ook suikervrij drinken?
Voor alle suikervrije gasten hebben wij Coca Cola Zero en suikervrije Sprite in ons assortiment. In overleg kunt u natuurlijk ook uw eigen suikervrije drankjes meenemen bij geval van diabetes.

Hoe kan ik bij Wereldrestaurant Puur betalen?
U kunt bij Wereldrestaurant Puur met pin of contant betalen. Betaling via creditcard is niet mogelijk. Ook kunt u uw rekening (deels) voldoen met de Wereldrestaurant Puur Cadeaucheque.

Kunnen wij afzonderlijk afrekenen?
Wij maken één rekening op per tafel. Hierdoor is uw wachttijd aan de receptie zo kort mogelijk. Bovendien kunnen wij de prijzen op deze manier zo aantrekkelijk mogelijk houden.

Kan ik op rekening dineren?
Bedrijven en instellingen die ingeschreven staan bij de KvK kunnen bij Wereldrestaurant Puur op rekening dineren. Hiervoor hanteren wij de volgende voorwaarden:
• Geldig legitimatiebewijs + bijbehorend visitekaartje
• Getekende kassabon
• Administratiekosten € 10,-

Kan ik bij jullie ook cadeaucheques inleveren?
U kunt bij ons geen algemene cadeaucheques (bijv. VVV of dinercheque) inleveren. Wij hanteren alleen onze eigen Wereldrestaurant Puur Cadeaucheque. Deze is aan de balie verkrijgbaar vanaf €10,- en niet in te wisselen tegen contanten.

Kan ik met mijn kinderen ook terecht?
Bij Wereldrestaurant Puur genieten kinderen van een ruime keuze aan (kinder-)gerechten aan het kinderbuffet. Het Grande Dessert Buffet is een waar feest voor kinderen. Zijn de kinderen klaar met eten, dan kunnen zij zich vermaken in de zeer ruime kinderspeelhoek.

Waar kan ik parkeren?
Wereldrestaurant Puur beschikt over ruime parkeermogelijkheden. Onder Wereldrestaurant Puur kunt u (betaald) parkeren in de parkeergarage*. Daarnaast kunt u na 18:00 (m.u.v. koopavonden en feestdagen) schuin tegenover ons restaurant parkeren.

Is Werekdrestaurant Puur goed bereikbaar met het Openbaar Vervoer?
Ja, via het centraal station bent u binnen 5 à 10 minuten lopen bij Wereldrestaurant Puur. Bushalte Emmen Centrum bevindt zich op minder dan 100m van ons restaurant.




Staat uw vraag er niet bij?
Stuur ons een mail:info@wereldrestaurantpuur.nl en u hoort op korte termijn van ons!